Er du usikker på størrelsen?

Vanlig prosedyre er at vi sender størrelsen vi har på lager med en byttelapp. Da kan gavemottaker komme til en av våre butikker for å få hjelp til å finne riktig størrelse i ettertid, eller få tilsendt en ringmåler for å finne riktig størrelse på egenhånd. Dette er den mest effektive metoden, slik at gaven kommer tidsnok frem til den skal gis bort.

Se også vår guide til å finne riktig ringstørrelse her


Hva koster leveringen? 

Vi tilbyr fri standardfrakt på bestillinger over kr: 700,- og fri retur på alle ordinære varer.

Det er mulig å velge andre leveringsmetoder etter du har skrevet inn ditt postnummer i kassen. Prisen vil beregnes basert på ditt postnummer.

Du kan også velge å hente din bestilling kostnadsfritt i vår butikk på Egertorget, Karl Johans gate 20, Oslo.


 

Når trekkes betalingen fra kontoen min?

Når du handler i nettbutikken med kort eller vipps blir beløpet reservert, det vil si at du ikke kan bruke pengene på noe annet, men vi har heller ikke tilgang på pengene. Så fort varen behandles og sendes fra oss blir pengene overført fra deg til oss. Velger du å få varene først og betale senere med Klarna får du tilsendt en faktura.

 

Betalingen blir avvist. Hva gjør jeg?

Dersom du forsøker å betale med bankkort anbefaler vi å kontakte banken din for å høre at det ikke er noe problem med kortet. Dersom du forsøker å benytte deg av Klarna Faktura, men opplever problemer anbefaler vi å ta direkte kontakt med Klarna.

Opplever du fremdeles problemer kan du sende en e-post til kundeservice, nettbutikk@david-andersen.no, eller ringe til oss på telefonnummer 24 14 88 42. 


Hvor leverer dere?

Vi leverer i hele Norge.


Når sendes min bestilling?

Vanligvis tar det 2-5 virkedager fra du bestiller til ordren sendes fra oss. Dersom varen ikke er på vårt lager, og den må bestilles fra leverandør, vil vi komme tilbake til deg med estimert leveringstid så fort vi har mottatt dette fra vår leverandør.

I perioder med stor pågang kan leveringstiden ta opptil 5-7 virkedager.

 

Er forsendelsen forsikret?

Vi forsikrer alle våre forsendelser mot tap og skade mens de er i transitt fra David-Andersen og til mottakeradressen. Forsikringen bortfaller så snart forsendelsen er signert mottatt på avtalt adresse. Dersom pakken er skadet ved ankomst, anbefaler vi at du noterer at du mottar en skadet pakke når du signerer for forsendelsen. Det er legitimasjonsplikt ved uthenting av pakken.

 

RETURER 

• Du som kjøper er ansvarlig for trygg retur.

• Pakk produktet på samme måte du fikk det tilsendt fra oss. Det er viktig at produktet sendes i en stiv pappeske, fylt opp med for eksempel bobleplast eller avispapir, slik at varen ligger stødig og trygt i pappesken. Send alltid smykket i original smykkeeske, aldri løst i pappesken du sender. Ved bruk at angreretten skal bokser, sertifikater og lignende sendes tilbake med varen.

• Vi anbefaler alltid å sende returen med sporing, slik at du har kvittering for at pakken er sendt og slik at det er mulig å spore opp pakken dersom noe skulle skje med sendingen under postens transport.

• Dersom beskadigelse eller forringelse oppstår og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg og innpakking fra forbrukerens side, er forbruker ansvarlig for skaden/tapet.

  • Vi tilbyr fri retur på ordinære varer.
  • På rabatterte ordre (salgsvarer eller ved bruk av rabattkode) dekkes ikke fri retur. Dersom vedlagte returetikett benyttes vil det i dette tilfelle påløpe et gebyr på 149 kr for returporto.

 

Jeg ønsker å bytte en vare, hva gjør jeg?

Ved bytte av vare (inkludert ved bytte av størrelse) må skjema for bytte av vare være utfylt og vedlagt i returen, slik at vi vet hva du ønsker å bytte til. Dersom du ønsker å bytte til en dyrere vare er dette mulig mot et mellomlegg. Dersom du ønsker å bytte til en rimeligere vare, vil vi lage et gavekort på gjenstående beløp. Det er også mulig å bytte en vare kjøpt i nettbutikken i alle våre fysiske butikker. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss. Vi dekker opptil én retur kostnadsfritt for bytte av vare.

Din retur sendes til:

David-Andersen Retail AS Nettbutikk

Postboks 773 Sentrum, 0106 Oslo

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten, hva gjør jeg da?

Du har 14 dagers angrerett fra du har mottatt pakken.

Ved bruk av angreretten må angrerettskjema være utfylt og vedlagt i returen. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss. For at Angreretten skal komme til anvendelse, må kjøpet ha blitt gjort i vår nettbutikk. Angreretten gjelder også ved kjøp på nett med utlevering i butikk. Angreretten gjelder derimot ikke ved kjøp i våre fysiske butikker. Det er ikke mulig å benytte seg av angreretten ved å velge å ikke hente forsendelsen som er sendt til ditt postkontor.

Det er ikke angrerett på tjenester (f.eks. gravering eller service) som er ferdig levert. Angreretten gjelder heller ikke ved kjøp av varer som er spesiallaget til deg. Dette gjelder likevel bare dersom leveringen av tjenesten har startet med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når avtalen er oppfylt.

Du har krav på å få tilbake hele beløpet du har betalt for varen. Som selger er vi ikke pliktige til å tilbakebetale tilleggskostnadene for en dyrere fraktmetode enn den som normalt tilbys, dersom det er forbrukeren som har valgt den dyrere fraktmetoden. Dersom prøving av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss.

Din retur sendes til:

David-Andersen Retail AS Nettbutikk

Postboks 773 Sentrum, 0106 Oslo

 

Hvordan refunderer dere pengene mine?

Refusjon gjøres tilbake til samme betalingsmetode som ble benyttet ved bestilling.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 7 virkedager dager før pengene er tilgjengelige på din konto.

 

Jeg ønsker å reklamere på et produkt, hvordan går jeg frem?

Ved reklamasjon må skjema for reklamasjon være utfylt, samt kjøpsbevis (kvittering) være vedlagt i returen. Det er også mulig å levere inn en reklamasjon i alle våre butikker. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din reklamasjon her hos oss.

Din reklamasjon sendes til:

David-Andersen Retail AS Nettbutikk

Postboks 773 Sentrum, 0106 Oslo

 

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Kontakt oss gjerne på mail eller telefon. Vi lover å hjelpe deg så raskt vi kan.

E-post: nettbutikk@david-andersen.no

Telefon: 24 14 88 42